כיצד רכיבה על אופניים מועילה לנו? ‏

רכיבה על אופניים אינה גורמת לזיהום ואין בה שימוש בדלקי מאובנים. במקום זאת, הכוח המופק מדיווש נובע מהשרירים ברגליו של רוכב האופניים. למעשה, כ-90% מאנרגיית הדוושה מומרת לאנרגיה קינטית. זה הופך רכיבה על אופניים לדרך ירוקה לנסוע. עם זאת, זה לא תמיד משימה קלה. ללמוד לרכוב על אופניים, לקרוא הלאה. מאמר זה מתאר את היתרונות שברכיבה על אופניים.

רכיבה על אופניים יכולה לגרום לך להרגיש יותר עצמאי והרפתקני. מחקרים הראו כי מי שרוכב על אופניים לעתים קרובות הוא עצמאי והרפתקני. רוכבי אופניים רבים אינם מחמיצים הזדמנות לרכוב במזג אוויר נעים. אז למה לרכוב על אופניים? זו יכולה להיות חוויה מדהימה! וכמובן, זה זול! אז למה אתה מחכה? צא לשם ותהנה מהיתרונות של רכיבה על אופניים! אתה תהיה שמח שעשית. אולי זו אחת הדרכים הבריאות ביותר לעקוף את העיר!

האופניים הם חלק חשוב ממערכת התחבורה שלנו. כאלטרנטיבה לנהיגה, היא זולה, ידידותית לסביבה, ועושה שימוש יעיל של המרחב המוגבל בכבישים. זו יכולה להיות אפשרות תחבורה שימושית לאנשים שאינם נהגים, רוצים לעקוף באופניים, או צריכים נסיעה ארוכה, אבל לא יכולים להשתמש במעבר. יתר על כן, האופניים מועילים לבריאות הציבור. האופניים מקדמים פעילות גופנית ומהווים אמצעי תחבורה טוב, במיוחד במדינות עם מגפות השמנה.

עיצוב מסגרת האופניים התפתח במרוצת הדורות. אופניים זקופים ידועים בשל המסגרת דמוית היהלום שלהם. צינור הראש, צינור עליון וצינור למטה יוצרים את המשולש הקדמי, בעוד שהמשולש האחורי בנוי משרשרת זוגית נשאר. המסגרת ההפוכה עוזרת להפיץ משקל באופן שווה על פני שני הגלגלים, ומקלה עליהם לתמרן. יתרה מזו, מושב השהייה של האופניים מוצב במקום וקפיצי המושב עוזרים לספוג הלם ולהוסיף למשקל הכללי של האופניים.

הבדל נוסף בין אופניים למכונית הוא מכפיל המהירות. ההילוכים של האופניים מאפשרים לרוכב לבחור ציוד שמתאים לסגנון הרכיבה שלהם. הילוכים גבוהים דורשים יותר מאמץ לכל סיבוב. זה מפחית את העייפות. יתר על כן, ההילוך הנמוך מפחית את הסיבובים בגלגל האחורי, בעוד הילוכים גבוהים יותר מגבירים את המהירות. לפיכך, רכיבה על אופניים כרוכה במאמץ גבוה יותר מאשר מכונית. יש גם סגנונות שונים של רכיבה על אופניים.

מלבד התועלת שבתחבורה, האופניים משפיעים גם על התרבות והעיצוב. לדוגמה, היא חוללה מהפכה בבגדי נשים בסוף המאה ה-19, כאשר שמלות ומחוכים ארוכים הוחלפו במכנסיים. האופניים גם עשו את דרכם אל עולם האמנות. הפסלים המוקדמים ביותר נוצרו על ידי מרסל דושאן. האופניים עברו דרך ארוכה מאז תחילת הזמן. ההיסטוריה של רכיבה על אופניים מתחילה בצרפת.

תעשיית האופניים של בריטניה נוסדה באמצע המאה ה-19. שתי חברות בריטיות הציגו אופניים בתערוכת סנטניאל בשנת 1876. לאחר מכן, תעשיין בבוסטון החל לייבא אופניים בריטיים רגילים ולאחר מכן יצר אופני קולומביה משלו, שהיו העתק של ה-Duplex Excelsior. מהירות האופניים ה ”רגילים” הוגבלה על ידי קוטר הגלגל וקצב הדוושה. גלגלים קדמיים גדולים יותר הלכו מהר יותר וטיפלו טוב יותר בדרכים רעות. בשנות ה-20 של המאה ה-20, גלגלי שיניים היו מאפיין נפוץ.

אף שאין מעט מחקרים על התנהגות האופניים, המחקר מראה שזהו אמצעי תחבורה מעולה. על ־ ידי כך שיציעו תשתיות אופניים ושבילי אופניים ייעודיים, יוכלו הערים לעודד ולתגמל רכיבה על אופניים. המחקר גם מזהה פערים חשובים במחקר הקיים בנושא. החוקרים מסיקים שרכיבה על אופניים היא אלטרנטיבה אידיאלית לאמצעי תחבורה אחרים, אך יש צורך במחקר נוסף כדי להבין לגמרי כיצד אופניים פועלים בחיי היומיום.

בלמים הם הסוג הנפוץ ביותר של מעצור אופניים. אלה עובדים על ידי הידוק בקצוות הפנימיים של הגלגלים הקדמיים והאחוריים. כתוצאה מכך, בלמים אלה הופכים אנרגיה קינטית לחום. כתוצאה מכך, המהירות של רוכב האופניים תאט. החיכוך הוא הכוח בין שני דברים המחליקים אחד על פני השני. בלמי דיסק, מצד שני, משתמשים בדיסקים כדי לשלוט במהירות.

פרטים נוספים: חנות אופניים בתל אביב